כתיבת נהלים לעמותות
מהם נהלים ולמה העמותה זקוקה להם?
נהלים הינם הוראות המסדירות את אופן פעולתו של המלכ"ר ומהוות כלי תפעולי
בידי הנהלת העמותה לניהול תקין של העמותה ולביצוע מטרותיה.
נהלים מסודרים מונעים מצב בו כל עובד יבצע משימה מסויימת לפי ראות עיניו.
מצב זה גורם לאי סדר, אי בהירות, טעויות ובזבוז משאבים.
לכן, על כל עמותה לייצר סט של נהלים מסודרים אשר יעשו סדר בכל תהליך
בארגון, כגון:
א. נוהל הזמנת ורכישת מוצרים;
ב. נוהל תשלום לספקים;
ג. נוהל הוצאת קבלות ורישום תקבולים;
ד. נוהל גבייה ממשתתפים;
ה. נוהל הוצאת שכר לעובדים;
ו. נוהל תשלום מקופה קטנה;
ז. נוהל הכנת תקציב שנתי;
ח. נוהל שמירה על כספים;
ועוד נהלים נוספים אשר יקיפו את כל פעילות העמותה.
בכל נוהל יש לפרט:
1. מטרת הנוהל;
2. בעלי התפקידים הלוקחים חלק בתחום בו עוסק הנוהל;
3. הגדרת תחומי אחריות של של כל בעל תפקיד;
4. ההליך שיש לבצע על מנת להגיע למטרה הסופית;
5. אופן מעקב, בקרה ופיקוח על ה"תוצר הסופי" של הנוהל;
חשוב שהנוהל יהיה ברור ופשוט להבנה, ללא אפשרות לפרשנויות שונות.
גם רשם העמותות, בחוברת הנחיות להתנהלות עמותות, דורש קיום נהלים
כתובים, מקצועיים ומפורטים בגין כל פעילות אשר מבצעת העמותה, ולכן קיים
צורך בגורם מקצועי ומיומן, הבקיא בהתנהלות עמותות, אשר יכתוב עבור העמותה
את הנהלים המתאימים לה, בהתאם למוסדות הפועלים בה ובהתאם להתנהלות
הייחודית לעמותה שלכם.
התהליך שנעבור יחד איתכם יכלול:
1. הכרת העמותה, מטרותיה ופעילותה;
2. הכרת כל בעלי התפקידים בעמותה;
3. בדיקת אופן הפעולה המתבצע כיום;
4. התייעצות עם הגורמים הרלוונטים בעמותה כיצד הם רואים את ההנהלות הרצויה;
5. בניית נהלים בשיתוף ההנהלה המותאמים לעמותה;
6. מעקב אחר יישום הנהלים ושיפורם בהתאם לצורך ככורח המציאות;
צרו עימנו קשר ואנו נוביל עבורכם תהליך של כתיבת נהלים המותאמים במיוחד לעמותה
שלכם ולצרכים שלכם.
התקשרו כבר עכשיו – מענה אנושי קולי 24 שעות ביממה 1-700-700-009